KLM-training mock-up

Klant KLM
Vraag Een 'exacte' kopie van het laadruim van een Boeing 737 en een Embraer 190
Expertises Engineering, ontwikkelen, productie en montage

Deze mock-up is gemaakt voor trainingsdoeleinden voor KLM. Specifiek om het trainen van het laden van bagage in een vliegtuig doormiddel van een realistische omgeving. Hiervoor is een kopie gemaakt van het laadruim (inclusief beladingsdeur) van een Boeing 737 en een Embraer 190.

De mock-up is volledig zelfvoorzienend van energie door de toepassing van zonnepanelen, in combinatie met een accu.

Foto's

Wij houden van uitdagingen

en de kracht van innovatie

Oplossen van moeilijk oplosbare vraagstukken

Maatwerk machines en verrassende oplossingen

Verwachtingen waarmaken én overtreffen

Het proces

Inventarisatie van de vraag

Het bouwen van een kopie van een vrachtruim van de Boeing 737 en een Embraer 190. T.b.v. het in een realistische omgeving trainen van toekomstig personeel. Hierdoor ontstaat in een vroeg stadium inzicht in wat de werkzaamheden inhouden en ‘voorkomt’ afhaken na opleiden.

Vormgeven van het proces

Na het inmeten en foto’s maken van twee echte vliegtuigen, is in overleg met het projectteam (KLM & Belo) de verdere uitwerking besproken en zijn de vrachtruimen in 3D getekend. Er zijn een aantal elementen aan toegevoegd die het opleiden van medewerkers bevorderd, zodat de leerlingen optimaal begeleid kunnen worden door hun instructeur.

Een tweede aspect wat bij de simulator beoefend kan worden, is het ‘aanmeren’ van de invoertransportband door de laaddeur van het vrachtruim.

Door het toevoegen van de zonnepanelen installatie met accu, kon voorkomen worden dat er vaste voedingen door het terrein gelegd moesten worden. De mock-ups zijn nu voor de verlichting inwendig zelfvoorzienend, er is wel een ‘noodwalaansluiting’ aanwezig om bij te weinig energie opwekking de mock-ups te kunnen blijven gebruiken.

Uitvoering en testfase

In het productieproces is er gekozen voor beplating aan de buitenzijde die als gevolg van schades vervangbaar is. Ook ventilatie was een belangrijk aandachtspunt en verder moest een voorziening getroffen worden om spreekcontact tussen leerling en instructeur mogelijk te maken. Ook de positie van de laaddeuren was een belangrijk item om te beoefenen, daar bij het ene vliegtuig de deur naar buitendraad en de andere naar binnen. Dit moest zo realistisch mogelijk vormgegeven worden.

De voorzieningen om de lading te zekeren zijn gelijk aan die in een echt vliegtuig.

Onderhoud en garantie

Voor storingen en onderhoud wordt na melding van de opleidingsschool van KLM, de gevraagde actie ondernomen.

Meer weten over dit project?

Laat het ons weten. We helpen graag verder! Bel of mail Cor, onze accountmanager voor een vrijblijvende kennismaking of 0348 425210 of mail cor@belo.nl

  • Klantgericht
  • Flexibel
  • Verrassend
  • Betrouwbaar
  • Pragmatisch
  • Klantgericht
  • Flexibel
  • Verrassend
  • Betrouwbaar
  • Pragmatisch

Meer weten?

We maken
graag kennis!

Bel of mail Cor, onze accountmanager voor een vrijblijvende kennismaking

Engineering en ontwikkeling Productie Installatie & Montage Onderhoud Een goed verhaal Innovatieve projecten Tevreden klanten Machinebouw Meer weten?

Persoonlijk contact, wederzijds respect en gewoon doen wat we beloven; dát is wat u mag verwachten van Belo. We zijn flexibel, schakelen snel en verliezen nooit uw belangen uit het oog. Neem contact op. We maken graag kennis.